Ez egy durva év volt, amikor a társadalmi távolságtartás és a leállások sok vállalkozás számára pénzügyi megterhelést okoztak. Világszerte megtanulhattunk 2020-ban, hogy itt az ideje jelentősen nagyobb figyelmet fordítani a digitális marketingre. Mivel közönségünk többsége otthon marad, az online digitális kereskedelem növekedése megugrott. 2021-re a pandémia gerjesztette újszerű felhasználói, vásárlói attitűdök, megszokottá, elfogadottá, mindennapivá válnak.

Ezt követően a dolgok új módjai mindig új lehetőségeket jelentenek az innováció és a változás kezelésére hajlandó vállalatok számára. A következő digitális marketing trendek azok, amelyek véleményünk szerint jelentős hatással lesznek a kereskedelemre és az iparra 2021-ben.

2021-es digitális marketing trendek

Nagyobb hangsúly az iparági véleményvezérekre

A hírességek, mint véleményvezérek nagy hangsúlyt kaptak a marketing kampányokban, de az új szabályozások miatt az utóbbi években csökkent a népszerűségük. Sőt, új típusú influencerek emelkednek a hírességek helyébe, mivel a vállalatok egyre inkább az autentikus, hozzáértő influencerek, például a tartalomkészítők, az iparági elemzők és az szóvivők, vállalati „kirakatemberek” erejére támaszkodnak.

Több ügyfélközpontú tartalom létrehozása

A Content Marketing Institute szerint a legtöbb tartalomgyártás a belső igényekre összpontosít, nem pedig az ügyfelek vágyaihoz igazodik. Javítsd tartalommarketing-stratégiádat 2021-re úgy, hogy megkérdezed és meghallgatod közönséged igényeit ebben a világjárvány utáni világban. Formáld bátran új irányba a stratégiádat és minden tartalom létrehozásánál az üzeneted célcsoportjára koncentrálj, akár a brand kommunikáció rovására is!

Interaktív design és videó tartalom

A felhasználói élmény minden online interakcióban központi szerepet játszik. A vizuális alkotók 2021-ben különféle technikák alkalmazására fognak összpontosítani, hogy vonzzák és örömet szerezzenek látogatóik számára. Például:

  • Vizuális történetmesélés infografikák, videók és képek felhasználásával
  •  Az elemek elrendezésé váltakozóan szimmetrikus és aszimmetrikus, ezzel megmozgatva a szemet és az agyat
  • 3D-s grafika beépítése mobil és webes felületekbe
  • Animált illusztrációk
  • Mikro kölcsönhatások

Mindezen látványelemek folyamatos beszerzésére a stock oldalak jelentik a legjobb, legköltséghatékonabb forrást. Már a KKV szektor számára is jobban megéri egy hivatalos és garanciákkal rendelkező stockfotó oldal kínálatából válogatni, mint a büntetést megkockáztatva illegális úton beszerezni a vizuális tartalmakat, vagy valamely ingyenes fotótár korlátozott kínálatával megkockáztatni a későbbi bonyodalmakat és hogy a kiválasztott tartalom folyamatosan szembe fog jönni velünk, a hasonló témában kommunikálók marketingjében!

Személyre szabott online tapasztalatok a társalgási marketinggel

A társalgási marketing, amely nagyjából magában foglalja a márka és annak felhasználói közötti párbeszédet. Az e-mail, a telefon és az SMS jól ismert példa a már bejáratottan használt beszélgetési marketing technikákra.

A mesterséges IQ-val támogatott intelligens híváskezelők és chatbotok növekvő elterjedtsége azonban fejlettebb szolgáltatásokat ígér, amelyek személyre szabott élményt mímelnek akkor is, ha ember nincs jelen. Ráadásul a legtöbb vásárló élvezi az online e-kereskedelem kényelmét, de továbbra is csak olyan társaságoknál vásárolnak, amelyek személyre szabott élményt kínálnak.

Technológiai segítség az e-mailek testreszabásának javításához

Az e-mail kampányok könnyen automatizálhatók, de a vállalkozások marketing csapata a jövőben intelligensebben fogja használni az e-maileket. A BIG DATA elemzés és a gépi tanulás olyan lehetőségeket mutat, amelyek egy évtizede még nem voltak elérhetőek. A prediktív elemzés segítségével megtudhatjuk, hogyan lehetne javítani az e-mailek nyitási arányát. A mindenre kiterjedő gépi elemzés nem helyettesítheti, a kapcsolattartók tapasztalatait. Minden esetben érdemes ezeket az információkat összegezve meghatározni az e-mail marketing stratégiát. Mi a legoptimálisabb idő az EDM küldésére? Milyen tartalomformával (kép, gif, animáció, videó, rajz….) felvértezett leveleink érik el a legjobb hatékonyságot? Mi az optimális szegmentálás és kategóriák használata?

Tervezd meg a digitális marketing átalakítását!

Vállalkozásunknak számos kihívással kell szembenéznie, amikor a digitális és az online technológiákat integráljuk folyamatainkba. A digitális átalakítási stratégia kidolgozása lehetővé teszi számunkra, hogy az új kihívásokkal szembenézve javítsuk online digitális jelenlétünket. Dolgozz az ügyfélélmény javításán, az öncsatornás élmények létrehozásán és az elemzési adatok hatékony felhasználásán.

Tartalom tippekért és tanácsokért fordulj a hazai piacon egyedülállóan sokszínű megoldásokkal és NONSTOP ügyfélszolgálattal működő 123RF Fotóügynökség munkatársaihoz!