Minden évben az ünnepi szezon lendületet ad a kiskereskedőknek, hogy javítsák éves bevételeiket. A 2020-as év „fals labdát” dobott a legtöbb kereskedő számára, akik aggódva tekintenek előre, és azon tűnődnek, hogy a COVID-19 járvány hogyan befolyásolja a szezonális eladásokat.  

Jó hír, hogy a legtöbb előrejelzés az ünnepekhez kapcsolódó tipikus fellendülést jósolja. Ez nem azt jelenti, hogy a járvány az elmúlt hónapokban nem változtatta meg jelentősen a legtöbb ember vásárlási szokásait. Már most rengeteg e-kereskedelmi vállalkozás indítja útjára az ünnepi szezon marketingterveit. A kiskereskedőknek fel kell készíteniük online szektorukat annak biztosítására, hogy megkapják az e-kereskedelmi torta egy jelentős szeletét.

Íme néhány ötlet, amellyel növelheted az ünnepi online eladásaidat 2020-ban:

Javítsd az ügyfél online élményét

Ez a legfontosabb mind közül. Webhelyed fantasztikus eszköz, hogy  a márkád új potenciális ügyfelekre leljen, de biztosítania kell, hogy a legjobb élményt kapják nálad. Használj minőségi tárhelyszolgáltatót annak érdekében, hogy az oldalaid gyorsan betöltődjenek, és ne várasd a kelleténél tovább a látogatókat. Teszteld oldalaid terhelhetőségét, hogy megtudd, infrastruktúrád képes e kezelni az ünnepi rohamot – forgalom és a tranzakciók további beáramlását.

Az optimalizálatlan stock képek ragacsos katyvasszá változtathatják a weboldalakat. Az ügyfelek néhány másodpercnél tovább nem várakozhatnak! Használj  grafikus szerkesztőprogramot a képfájlok méretre szabásához, hogy a legkisebb tárhelykapacitás felhasználásával a legjobb minőséget nyújtsák.  

Ellenőrizd, hogy minden harmadik féltől származó integráció naprakész-e. Az elavult integrációk olyan módon törhetik meg webhelyed, amelynek javítása órákig vagy napokig tarthat. Érdemes idő előtt frissíteni a csatolásokat, és kerülni kell az utolsó pillanatban történő javítgatást. Ha valami megsérült, állítsd be a frissítések befagyasztását, amíg az ünnepi rohanás el nem múlik.  

Az ünnepi időszakban sokkal könnyebben hagyják el látogatóid bevásárlókosaraikat!  Tennivalókkal terhelt ügyfeleid weboldalról weboldalra rohangálnak a legjobb ajánlatokért. Sokszor emlékeztetőként pakolják meg virtuális kosaraikat, hogy jobb ajánlat híján visszatérhessenek.  Engedélyezd az elhagyott kosárértesítéseket, így barátságos üzenetet küldhetsz a látogatóknak azokról a termékekről, amelyeket „véletlenül” maguk mögött hagytak. Az elhagyott kosarakra vonatkozó értesítések háromszorosára növelték a szokásos e-mail átkattintási arányát.

Adj személyre szabott online vásárlási élményt

Továbbra is az érdekes tartalmakra kell támaszkodunk a keresőmotorok magunkhoz édesgetésére, de a személyre szabott élmény az, amely a legjobb benyomást kelti, ha valaki a te webhelyed, webshopodat böngészi.

Sütik segítségével elemezheted vásárlóid viselkedését és az így szerzett adatokat felhasználva elkészítheted vásárlói profilodat, hogy személyre szabottabb vásárlási élményt nyújthass az online ünnepi eladásaid növelésé érdekében. Visszatérő látogatóid értékelni fogják, ha új kiegészítéseket látnak egy olyan kategóriához, amely iránt már korábban érdeklődést mutattak. 

Az általános keresési adatokat használd a keresési eredmények finomhangolásához!  Amikor ügyfeled pontosabb találatokat kap az webhelyeden indított böngészése során, mint versenytársaid virtuális boltjaiban, biztos lehetsz benne, hogy az ünnepi értékesítés nyertese Te leszel!

Korszerűsítsd a fizetési folyamatot

A fizetési folyamatnak egyetlen oldalra kell korlátozódnia, ezzel zökkenőmentes fizetési élményt nyújtva. Ügyfeleid értékelni fogják minden erőfeszítésedet, amelyek segítenek az ünnepi vásárlásaik zökkenőmentes véghezvitelében. Ellenőrizz, tesztelj mindent, ami fontos lehet, ami segíti őket az értékesítés befejezésében! Különösen a kis képernyőkre optimalizált webhelyeknél, mint például a mobiltelefon, növelik ezek az intézkedések az online ünnepi eladásokat 2020-ban.  

Kínálj vizuális keresési élményt

A látvány mindig hatékonyabban vonzza az ügyfelek figyelmét, mint a szöveges keresési eredmények. A legördülő menü helyett használd az oldalsáv vizuális kategóriáit az intuitívabb vásárlási élmény érdekében. A stock képek kiváló eszközei az átgondolt vizuális oldaltervezésnek. Használj ingyenes, vagy professzionális adatbázist, mindig törekedj a változatosságra, sokszínűségre. A képkeresés nagyon jó „móka”, de rettentően időrabló elfoglaltság is. Kérj profi segítséget a legjobb vizuális stratégia és a legizgalmasabb tartalom megtalálásához 24 órás magyarországi ügyfélszolgálatunktól, hogy üzleti sikerrel zárhasd, a 2020-as ünnepi szezont.