2015. 10. 29.

Vizuális tartalmak a sikeres blog kommunikáció szolgálatában

Blogolni jó, blogolni kell!

A blog lehet, személyes, tematikus, elmélkedő, haver, regény, hír, közös, politikai, vállalti, üzleti és még milliónyi más.

Ami a közös bennük, hogy az olvasók, látogatók érdeklődésének felkeltésére hivatottak és hogy a számukra értékes tartalommal szolgáljanak.

Akár a személyes, akár üzleti céllal adjuk a fejünket blog írásra érdemes szem előtt tartani a figyelem felkeltés, az érdeklődés fenntartás és a minőségi külalak szempontjait.

A tartalom értékessége mellet fontos a jó cím, a jó tördelés, az elhelyezés és terjesztés, de erről sok szakember tart remek tréningeket.

Amiről mi beszélünk az a vizuális tartalmak, képek, illusztrációk szerepe a blogírásban.

Nemzetközi kimutatások alapján tudjuk, hogy azokat a blogokat, amik a témájukkal releváns, jó minőségű képeket tartalmaznak, 94 százalékkal többen olvassák el. A kép felkelti a figyelmet. Bevonzza a látogatót. Esélyt ad nekünk, hogy írásainkat magáévá tegye.

A képekkel mindig bánjunk következetesen! A témánknak megfelelőt válasszunk. Nem jó, ha az olvasót más tematikával vonzzuk be, mint amit valójában kapni fog! Az első pár alkalommal ez még sikerre vezethet, de a képeinkkel „felspanolt” majd a szöveggel kiábrándított olvasó visszatérésére ne is nagyon számítsunk!

 

Honnan szerezhetünk be jogtisztán felhasználható képeket?

A jogtalan felhasználással sérülnek a szerző, a képen szereplő személyek és a forgalmazó ügynökség jogai. Összegyűjtöttük a TOP10 KIFOGÁST KÉPLOPÁS ESETÉN. Mindegyik hasznavehetetlen, ha valóban loptuk a képet!

A „Cipőt a cipőboltból” örökérvényű szlogen alapján a „képboltból”. Amik jelen esetben a fotóügynökségek, akik a szerzők (fotósok, grafikusok) munkáinak közlési jogait értékesítik!

Ezen ügynökségek mindegyikének meg vannak a maguk sajátosságaik. Van akinek jobb az ügyfélszolgálata, van akinek nagyobb aválasztéka, vannak akik az egyéni ajánlatokkal tűnnek ki a versenytársaik közül.

Érdemes tudnunk, hogy MIT VÁRHATUNK EL EGY FOTÓÜGYNÖKSÉGTŐL.

Jogtiszta képek ingyenesen

Természetesen van lehetőség a vizuális tartalmak ingyenes beszerzésére is. Ezen forrásoknak több típusa is létezik:

Ingyenes képforrások I.:

Creative Commons

A Creative Commons-on megtalálható képek felhasználásánál mindig kínosan kell ügyelnünk a felhasználási korlátozásokra. A szerzők sok esetben csak néhány típusú használatra adnak ingyenesen engedélyt. Itt elég nehézkes a keresés és a valóban „hasznos tartalmú” képeket nehéz megtalálni.

Minden nagy fotóügynökség ad ingyenesen felhasználható fotókat, regisztrált felhasználói számára. Van ahol ezek heti rendszerességgel, nagy felbontásban érkeznek, másoknál elkülönített kollekció tartalmazza az ingyenesen letölthető és használható képeket, de csak a legkisebb felbontásban. Itt is mindig érdemes elolvasni, az „apróbetűs” részeket. Nem mindegy, hogy mire, meddig és mekkora méretben ingyenes egy tartalom felhasználása. Talán itt annyival könnyebb a helyzetünk, hogy az adott ügynökségtől kérhetünk tájékoztatást az ingyenes képek korlátozásairól.

 

A csak ingyenes képek forgalmazására alakult „fotóbankok” ugyan minőségi tartalmat adnak, de a hatalmas találati listájuk böngészése kapcsán rögvest feltűnhet, hogy néhol kicsit csalóka a kép. A sok kép között jónéhány fizetős tartalom. Sok ilyen oldalon az ingyenességgel becsábított felhasználó képvásárlásra bírása a lényeg.

Több fotóügynökség pont a blogoknak kedvezve ajánlja fel képeinek beágyazhatósági lehetőségét. Itt mindig tudnunk kell, hogy nem képet kapunk, csak egy ablakot nyithatunk a saját weboldalunkon, ami a beágyazást biztosító ügynökség oldalára nyílik. Egy HTML kód segítségével, a szövegünk közé illeszthetjük a kép nézetét. A kép a továbbiakban sem lesz a miénk, sőt az oldalunk azon részével, ahol a fotó található a fotóügynökség kezeli.

 

Meg van a kép! Hogyan tegyem ki a blogra? Miként használhatom igényesen és jogszerűen?

A blogunkra, weboldalunkra felkerülő illusztrációk jogtisztaságát legegyszerűbben azzal tudjuk igazolni, hogy mellé, alá, fölé, beleírjuk a származási helyét. A fotós, vagy fotóügynökség nevét, akitől vásároltuk, vagy akinek az engedélyével ingyenesen használhatjuk!

A jogszerűtlen használat, a képlopás vétsége alól nem mentesít az ha kiírjuk, hogy kit károsítottunk meg a tartalom használatával. A forrásmegjelölésnél törekedjünk a pontosságra, mivel a kiírt szerző, vagy ügynökség számon fogja kérni a tartalom eredetét!

Tapasztalat, hogy a forrásmegjelölést tartalmazó képeket kevésbé lopják le. Ha ezen kötelezettségnek eleget teszünk a saját oldalunkat is védeni fogjuk a képlopástól.

Mikor vízjelezzük, logózzuk a képeket?

Az a javaslatom, hogy minden esetben jelöljük a blogunkon használt képben, hogy ez a mi alkotásunk része. Így a későbbi közösségi megosztásoknál a képünk reklámértéke meg fog maradni. Egy izlésesen elhelyezett logó, vagy vízjel senkit sem zavar és sok hasznot hajthat a számunkra!

Sok ingyenesen és könnyen használható képszerkesztő program van, amivel egyszerűen vízjelezhetjük a képeinket. Ajánlom az uMark5-öt és a Canva-t.

Kép egy konkrét eseményről, személyről, termékről:

Sokszor szól a blogbejegyzés konkrét személyről, céghez köthető eseményrő, vagy termékről. Ebben az esetben sajnos bevett gyakorlat, hogy a kedves blogger, az adott cég, vagy magánszemély weboldaláról „leveszi, átemeli” a képeket! Ezt a megoldást csak abban az esetben ajánlom, ha az adott cég, vagy személy az oldalán konkrét sajtógalériát üzemeltet, aminek kifejezett célja, a róla íródó cikkek minőségi képellátása. Nagy cégeknél ezzel általában a sajtó, vagy marketing osztály fogalalkozik. Ha ilyen galériát nem találunk, ne legyünk restek elkérni a képet! Hívjuk fel a gyártót, forgalmazót, magánszemélyt és kérjünk tőle olyan fotót, amivel ő is szívesen azonosulna blogunk hasábjain!

Ezzel az apró figyelmességgel nem csak jó minőségű és jogtiszta képekhez juthatunk, de blogunk jó hírneve is fontos elemmel bővül. A korrekt írói szemlélettel!

 

Hogyan kereshetem meg a képek árát? Ajánlói program:

A sok szabály és „nemszabad” után hadd mutassak be egy igazán jó lehetőséget arra, hogy az ingyenes képek korlátozott világából a minőségi fizetős tartalmak bőséges galaxisába repíthesse a blogját.

Az 123RF AJÁNLÓI PRORAMJÁBAN a regisztráció után a rendszer automatikusan generál egy személyre szabott linket, url kódot, logót, vagy bannert, amit kitehetünk a blogunkra, akár forrásmegjelölésként is. Ha olvasóink, látogatóink közül valaki ezen a blogunkba beépített linken keresztül jön át az 123RF oldalára és ott vásárol, az első költésének 25 százalékát adjuk a linket, logót, bannert oldalára kihelyező bloggernek. Ezt az öszeget pénzben, vagy vásárlásra jogosító kreditben is megkaphatja.

 

 

További érdekes és hasznos információkért, egyedi ajánlatokért, kedvezményekért keresse, 24 órás magyar nyelvű üfyfélszolgálatunkat a 06-30-844-07-61-es telefonszámon és a hungary@123rf.com email címen!